Job 18 van 23


Report this listing

Solliciteren



Product Owner Handhavingsplatform (Agentschap Justitie en Handhaving) via Vlaanderen Connect.


Functie

Het Agentschap Justitie en Handhaving gaat op zoek naar een Product Owner voor het Vlaams Handhavingsplatform.Hou je van baanbrekend werk, nieuwe diensten lanceren en van interactie met heel uitgebreid en divers cliënteel? Neem contact op!

Waar kom je terecht?

Het Agentschap Justitie en Handhaving heeft als missie te zorgen voor een efficiënte en daadkrachtige uitvoering van het beleid inzake Justitie en Handhaving. Het Agentschap Justitie en Handhaving bundelt de krachten van de afdeling Justitiehuizen, Vlaams Centrum Elektronisch Toezicht, Gendergerelateerd Geweld, Vlaamse handhaving en Hulp- en dienstverlening aan gedetineerden en geïnterneerden. Samen met onze partners bouwen we aan een sterke Vlaamse justitie. Het Agentschap Justitie en Handhaving is een onderdeel van het beleidsdomein Kanselarij, Bestuur, Buitenlandse Zaken en Justitie.

De belangrijkste taken van het Agentschap Justitie en Handhaving zijn:

Opdrachten uitvoeren in het kader van een gerechtelijke procedure of ter uitvoering van een gerechtelijke beslissing;

Slachtoffers onthalen, informeren, bijstaan en doorverwijzen;

Juridische eerstelijnsbijstand organiseren;

Hulp- en dienstverlening aan gedetineerden en geïnterneerden;

De ketenaanpak intra-familiaal geweld en de Family Justice Centers coördineren;

De erkennings- en bemiddelingscommissie voor slachtoffers van historisch misbruik organiseren;

Sectoroverschrijdende netwerken uitbouwen, installeren, faciliteren en in stand houden op het kruispunt van justitie, politie, welzijn en zorg, en deelnemen aan dergelijke netwerken;

De Vlaamse strafrechtelijke prioriteiten vastleggen en ondersteuning bieden bij het gebruik van het injunctierecht.

De diverse handhavingsinstanties in het Vlaamse landschap versterken en verbinden om het daadkrachtig handhavingsbeleid te stimuleren.

Als Product Owner maak je deel uit van het ICT team van AJH. Je zit in een team van collega business integratoren, toepassingsbeheerders en product owners. Elk van je collega’s staat in voor het beheer van een of meerdere producten of diensten. Kennis en ervaringen worden binnen het team gedeeld. In je dagelijkse werking zit je heel dicht bij de business collega’s en ondersteun je hen en de cliënten bij het beheren van het Vlaams Handhavingsplatform.

AJH ICT is een team van 24 dat nog steeds sterk aan het groeien is. We stimuleren een open communicatiecultuur en directe samenwerking tussen de competentiegebaseerde teams.

AJH is tijdelijk nog gehuisvest in het Ellipsgebouw, maar zal in de loop van 2024 verhuizen naar het nieuwe Belpaire gebouw.

Jouw profiel

Als Product Owner voor het Vlaams Handhavingsplatform ben je een natuurlijke verbinder en ondersteuner. Je bent het gezicht van het platform en het aanspreekpunt voor de diverse klanten. Jij helpt hen om inzicht te krijgen in de functionaliteiten van het platform, ondersteunt hen bij het integreren van het platform in hun dagelijkse werking en capteert de noden en behoeften zodat deze gestructureerd op de backlog terechtkomen.

Dankzij je aanpak en je goede communicatievaardigheden breng je structuur, transparantie en helderheid naar alle belanghebbenden.

Je takenpakket omvat:

Hulp en ondersteuning bieden aan de bestaande klanten van het platform.

Beheren en valideren van up to date documentatie, FAQ, en communicatie over het platform

Het klantenbelang identificeren en vertegenwoordigen en op basis hiervan bijdragen aan de visie en product goal van het platform.

Nieuwe aansluitende organisaties ondersteunen bij hun onboarding op het platform of de integratie met het platform.

Samenwerken met diverse teams, waaronder ook het externe ontwikkelingsteam om de visie en strategie van het platform te borgen en uit te voeren.

Het opstellen en prioriteren van een gestructureerde product backlog, gebaseerd op gebruikersfeedback, de strategische visie en de organisatiedoelstellingen.

Het opvolgen, bewaken en bijsturen van de budgetten in samenspraak met de inhoudelijke collega’s.

Actief deelnemen aan sprint planning, reviews en retrospectives om ervoor te zorgen dat de ontwikkelingsteam efficiënt werkt aan de juiste prioriteiten.

Fungeren als brug tussen de stakeholders en het ontwikkelingsteam, waarbij je zorgt voor heldere communicatie, verwachtingsmanagement en veranderingsmanagement.

Voortdurend monitoren van de prestaties van het platform en het identificeren van kansen voor verbetering en innovatie.

Meer informatie over het handhavingsbeleid en het VHP vind je hier:

  • De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren
  • Gebruikers, klanten en diensten adviseren en hen technisch ondersteunen
  • Meewerken aan de testfase en oplevering van ontwikkelde toepassingen
    Documentatie opstellen
  • Een integratieproject (implementering) of ontwikkelingsproject van hardware- of softwareoplossingen leiden of begeleiden
  • Normen, standaarden, methodes, tools en procedures voor betrouwbaarheid, onderzoek of informaticaproductie bepalen en toepassen (kwaliteit, beveiliging, ...)
  • Ondersteuning bieden bij presales
    Antwoorden op aanbestedingen
    Commerciële voorstellen uitwerken (bedragen, middelen, realisaties, termijnen, ...)
  • Controleren of het risicobeheer van de informatiesystemen van de onderneming toegepast wordt (beveiliging, vertrouwelijkheid, betrouwbaarheid, ...)
  • Functionele behoeften van de onderneming of de klant analyseren
    De technische eigenschappen van het product bepalen volgens het lastenboek
  • Technische oplossingen uitwerken
    Configuraties of architectuur voorstellen, evalueren en keuzes voorstellen die zijn aangepast aan de functionele behoeften
  • Informaticateams informeren of opleiden over de technische aspecten (werking, beveiliging, risico's, ...) of het gebruik van nieuwe informatica- en telecommiddelen
  • Indicatoren uitwerken en opvolgen
    Controleren of de normen en standaarden door de informaticateams toegepast worden (analyses, exploitatie, productie, ...)
  • Technische documenten formaliseren en opstellen (lastenboek, technische specificaties, ...)
  • De aan nieuwe technologieën verbonden risico's identificeren en beheersen
    Veranderingen aanbevelen
  • De realisatie van projecten superviseren en coördineren

Aanbod

Je wordt tewerkgesteld via Vlaanderen connect, de ICT strategische dienstverlener van de Vlaamse overheid. Bij Vlaanderen connect word je voor onbepaalde duur ter beschikking gesteld aan het Agentschap Justitie en Handhaving. Hierbij ontvang je een contract van onbepaalde duur.

Werken voor Vlaanderen connect betekent werken in een organisatie met boeiende en uitdagende IT-functies én de mogelijkheid om mee je schouders te zetten in het uitbouwen van een digitaal en slagkrachtig Vlaanderen.

Verder biedt werken voor Vlaanderen connect tal van voordelen. Je werkt bij entiteiten van de Vlaamse overheid of bij lokale besturen voor lange termijn. Zo kan je meewerken aan een digitale en slagkrachtige overheid, voor burgers en ondernemers. Daarnaast kan je doorgroeien en jezelf ontwikkelen door het enorme potentieel aan uitdagende functies via Vlaanderen connect bij de Vlaamse overheid en de lokale besturen.

Wat kunnen wij jou bieden?

Vlaanderen connect biedt een contract van onbepaalde duur en een competitief salarispakket met:

• Een mobiliteitsbudget

• Maaltijdcheques van 8 euro/dag (eigen bijdrage 1,09 euro/dag)

• Een hospitalisatieverzekering (je kan gezinsleden aansluiten)

• Een groepsverzekering

• Een opleidingsbudget

• Mogelijkheid tot kinderopvang tijdens alle schoolvakanties aan een voordelig tarief.

Bij Vlaanderen connect is een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk: een werkweek van 38 uur, 28 dagen verlof en extra wettelijke feestdagen (11/07, 02/11 en 15/11). Verder zijn er flexibele werkuren en je kan thuiswerken. Daarnaast krijg je uitgebreide opleidingsmogelijkheden op maat.

Je werkt in Brussel, op wandelafstand van het station Brussel Noord.

Solliciteren

Ellen Vanderschuren
selectiesvlaanderenconnect@vlaanderen.be

Solliciteren